Onze strategische documenten geven richting aan de inzet van digitale leer- en hulpmiddelen op onze scholen: ‘Leerlingen worden versterkt in hun zelfstandig opereren. Ze leren eigenaarschap te ontwikkelen, waardoor ze in staat zijn de eigen verantwoordelijkheid te nemen. Volwaardig participeren in de samenleving vergt een juist gebruik van digitale hulpmiddelen en een goed gevoel voor de implicaties van het gebruik van sociale media’. Bron: Vision Eye
Ons onderwijs moet uitdagend zijn, aansluiten bij de belevingswereld van de leerlingen en het moet maatwerk en keuzes bieden. Digitalisering is één van onze instrumenten om deze doelstellingen te realiseren. Alle leerlingen beschikken over een eigen device en is digitalisering een regulier onderdeel van het lesprogramma.
Daarnaast beschikt de school over een modern ingerichte lokalen en een goed uitgerust computerlokaal.
Er staan ook computers in de vaklokalen en de verschillende afdelingen. In de vakgerichte afdelingen is ICT geïntegreerd in de lesprogramma’s. Veelal worden de computers gebruikt om het zelfstandig leren te bevorderen of om een presentatie in de les te houden in combinatie met een beamer. Al deze ruimten hebben toegang tot internet.
Op school wordt er gewerkt met het Microsoft Office pakket vanwege het grote maatschappelijke draagvlak. Gedurende de schooltijd worden verschillende ICT-vaardigheden aangeleerd. De meeste ICT-vaardigheden zitten verweven in de afzonderlijke lesprogramma’s.
Het coronatijdperk heeft ons geleerd dat via Teams ook de lessen online prima gegeven kunnen worden.